Utsmyckat

Standard

Nej, jag brukar inte ha smycken. Inte för att jag har någonting emot glitter och bling-bling. Snarare tvärtom.  Jag älskar att frossa i det vackra. Klackiga skor. Smekande klänningar. Vågade ögonfransar.

Men just halsband, ringar, armband och örhängen förvandlas till leksaker i mina händer. Utan att jag insett hur det gått till så sitter jag plötsligt med örhängena i handen och böjer dem till nya former. Vilket naturligtvis nöter ut materialet och vips har jag ett trasigt örhänge och ett helt. Eller halsbanden som jag brukar fläta så att de trasslar ihop sig till en enda lite beklaglig tuss.

Och ja, det kliar i fingrarna när jag ser andra kroppar där det hänger en massa spännande leksaker och frestas.

Kommentera

