Mellan raderna

Standard

Jo, hon är faktiskt så smal över axlarna att hon bokstavligen skulle få plats mellan raderna. Lilla nätta tjej. Men hon är inte en person som ska behöva bygga bo mitt bland det där som inte sägs. Hon ska breda ut sig över hela sidan. Ta plats och buffla bort andra mycket större stycken. Den styrka kroppen saknar finns nämligen som intellektuell skärpa bakom pannbenet. Lilla nätta pannbenet.

Vi pratar. Jag pratar mest. Så gör jag alltid när ett tomrum uppstår. Det är tvångsmässigt och jag måste ta sats för att vara tyst. Till slut tar hon sats. För att prata. Och orden stämmer plötsligt överens med hennes oroliga kroppsspråk.

En person som kryssar fram mellan det som inte sägs, hittar på både det ena och det andra, som faktiskt inte sagts. Så jag upprepar något klokt jag hörde häromdagen. Välj att inte läsa mellan raderna!

För mellan raderna finns ju inget att läsa, eller hur?!

Kommentera

