En vass trotjänare

Standard

Kläderna kommer ut ur min tvättmaskin med små bitmärken här och var. Nafs. Nafs. Det är trumman som blivit ettrig och vass på gamla dar. Tio arbetssamma år! Och 10 tvättmaskinsår motsvarar 80 människoår. Bara så att ni vet.

Satte mig vid telefonen för att boka plats på långvården åt min gamla trotjänare och vän, men fick beskedet att här skrotar vi minsann våra gamlingar. Baxar ut dem från den deras trygga hemmiljö och dumpar dem på en återvinningsstation. Kanske finns det ett par skruvar som inte är alltför lösa som kan återanvändas i nyare och fräschare modeller. Men på det stora hela så exemplaret inte värt mer än ett korvöre. Så sa de.

Och så pekade de mot min plånbok. Och viftade med sina fjantiga korvören. Betala. Betala.

Men det sjuka är att jag är genuint nöjd. Alla behjälpliga, i denna svåra tid, har varit ljuvligt trevliga och tillmötesgående. Försäkringsmannen, kundsupporten, besöksbokaren och serviceteknikern, alla har visat sådan genuin omtanke om mig (eh. min plånbok?) under min trotjänares bortgång.

Och på tisdag står en glänsande tonåring och väntar på att få slava sig igenom nästkommande tio åren som tvättare hos mig. Jag betalade bra. Hoppas att du sköter dig lika snyggt som din föregångare.

 

 

 

Kommentera

