Morgonrock, rockar fett?

Standard

God morgon!

Eller, nja….knappast morgon längre. Men jag sitter ändå i min luggslitna morgonrock runt kroppen. Trots att klockan börjar närma sig fyra på eftermiddagen. Rock on! Morgon Rock.

Och ni ska inte få för er att det är en engångshändelse det här. Nej, jag har minsann rutin på att skrota runt hela dagar utan att göra ett enda ”vettigt” hantverk.

Och med vettigt menar jag det som alla andra gör. Bakar bullar, målar fondväggar, skjutsar till skidskolor och kaklar ett badrum. Vettigt för mig är något helt annat. Vettigt är att vila. Och skriva på den där boken.

Men nu måste jag kamma mig. Är bortbjuden på middag. Måste kolla om det stod morgonrock i dresscoden.

 

3 reaktioner på ”Morgonrock, rockar fett?

  1. Du kan räkna bort mig från ”alla andra”. Det är flera år sen jag bakade bullar. Och gången före det var det också flera år sen.

    Men jag är väldigt glad över meddelandet på förra stället så jag hittade hit!

Kommentera

