Innanlåren på skiddåren

Standard

Jomenjustja. Jag skulle ju berätta om mitt träningspass idag också.

Skidåkning. Good shit!

Kvällen innan hamnade jag dessvärre lyckligtvis mitt i ett träningsläger. Första lektionen var åkteknik. Åk lite mindre som Wassberg, sa min skidlärare. Eh, med mindre snor ut näsan? Fel svar. Min instruktör menade att jag skulle åka mer med magen. När vi kommit så här långt i kursen krävdes illustrationer för jag fick bara Anja Perssons säl i huvudet. Och en sån har jag gjort många gånger i längdspåret, så någon utförlig instruktion på det krävdes absolut inte.

Så idag tog jag alltså korta stavtag och jobbade med magen, lydig elev som ag är. Såg ut som Kalla (fast utan valla för jag hade bakhalt). Men mest jobbade jag med innanlåren. De är de som håller skidorna kvar i spåret så att man inte hamnar i skogen. Det går fort utför kan jag lova. Och granarna visar villigt upp ett bibliotek av tortyrredskap. Man kan bli spetsad i magen. Bryta en arm. Bli piskad över ansiktet. Eller levande begravd under ett rotsystem. Det är bara att välja! Grattis! (och gratis)

Nästa gång ska jag gå en självförsvarskurs.

Kommentera

