Självförtroenderevansch?

Standard

Jag har aldrig levt med ett stort självförtroende. Granskar ständigt mitt utseende. Försöker förstå vad det är jag ser. Sällan har jag fått höra någon säga att jag är vacker. Kan inte minnas när en pojkvän strålat av stolthet. Inte någon gång har jag blivit vald till lucia. Jag har aldrig hittat förälskade mellanstadielappar i mina fickor. Och mina blonda flätor har aldrig varit det finaste någon någonsin har sett.

Inte konstigt man börjar undra.

Men någonting har hänt. Helt plötsligt har jag snygga ben. Skitläcker frisyr. Vackra ögon. Sexig rumpa.

Eller är det helt plötsligt? Har jag inte alltid haft samma skal? Kan det möjligen vara mitt inre som har ny struktur? Att det i själva verket är jag som berättar för min kropp att det duger, och människor jag möter bara är högtalarna för mina egna tankar!

Har mitt självförtroende fått en revansch?

 

2 reaktioner på ”Självförtroenderevansch?

  1. Förmodligen så är det exakt så. Jag tycker personligen att de sexigaste tjejerna är de som själva tycker att de är det. De liksom utstrålar säkerhet och ”det” på något sätt.

Kommentera

