Herman lockar små oskyliga barn

Standard

Min gluggunge vill att jag ska vara med henne på skolan någon dag så att vi kan gå till Herman. Herman!? What? Vad är det för lömsk varelse? Varje rast besöker de Herman tydligen. Och det är såååå roligt mamma!

Efter några snabba kontrollfrågor av karaktären panik, så visade det sig att Herman var en snöhög. Puh.

Och från den snöhögen så knuffar man ner varandra. Det gäller att vara ”Herman på toppen”, förstår du mamma.

Jaha. Komiskt. De leker leken som vi kallade ”Herran på täppan”. Och som mina föräldrar förmodligen kallade ”Herreman på täppan”.

4 reaktioner på ”Herman lockar små oskyliga barn

  1. Så hette det… men fanns/finns det inte även en degklump som ungarna tar med hem och som ska vårdas som brukar kallas Herman? Eller heter han nåt annat?

  2. Ja, Sofia. Visst är det festligt. Min brud är helt uppslukad av leken. Jag får långa referat om vem som knuffade vem. Och en gång var hon själv på toppen. Det var stort.

    Tesa, den degklumpen känner jag inte igen. Någon annan som vet?

  3. Jorå, surdegssockerkakan Herman finns! ”Han” har varit på tapeten i Lottens blogg då och då (visst är det väl där?). Vi träffades (Herman och jag) på 80-talet, men gick skilda vägar efter jag ätit en god sockerkaka.

Kommentera

