Min lilla co-driver

Standard

Min co-driver är sju år. Förra veckan lärde de sig bokstaven Mm i skolan. Bland arbetsuppgifterna som co-driver finns att tolka symbolerna på instrumentpanelen. Inte utantill, jag är inget monster heller. Nej, hon får bläddra i instruktionsboken hur mycket hon vill.

Nu visades symbolen för en termometer. Och eftersom jag aldrig minns vilken symbol som betyder att jag måste tvärstanna och bogsera bilen till närmaste brandstation innan den självantänder, så rådde viss oro i bilen. Assistenten fick genast i uppdrag att hitta rätt i boken och läsa högt. Vi hjälps åt att tolka texten, jag är väl inte omänsklig.

Men jag måste nog ta ett snack med hennes fröken för hon stakade sig redan vid rubriken. Kylarvätsketemperatur.

Kommentera

