Sexprat på fikarasterna

Standard

Vi är inte många som trängs runt bordet, och vi är inte av så många sorter heller. De finns några kring 30+ och resten kring 50+. Åldersskillnaden finns inte. Vi tränar på samma ställe, ser samma matcher på TV och tycker alla att kaffeautomaten serverar tvivelaktigt kaffe.

Så vi slappnar av. Glömmer. Och vips ligger sexpratet på bordet.

Människor i mina föräldrars ålderskategori får inte prata snusk i min närhet. Faktum är att jag hävdar med bestämdhet att de inte får prata snusk överhuvudtaget. Färgen i mitt ansikte kan måla hela Dalarna i två lager och jag måste snabbt fly bakom en av mina skyddsmekanismer. 1. Hitta något väldigt fängslande i koppen, någonting i stil med Jesu avbild i sumpen. X. Skratta onaturligt högt i ett fåfängt försök som ska illustrera att jag minsann är så härlig och naturlig. 2. Oj, det ringer inne på mitt kontor.

När det gäller sexprat på fikarasterna så rekommenderar jag tydliga åldersgränser.

Och måste det ändå pratas så skall ämnet anmälas i förväg så att jag kan råka vara ledig just den veckan.

Kommentera

