Vardagsträning

Standard

En makalös småbarnsförälder får inte många tillfällen till träning. Utan träning måste man jobba sig till. Varje träningspass har två pucklar. En är logistiken. Den andra är 8×3 repetitioner.

Därför åkte jag Bonsjöspåret runt i en sjuårings tempo med stelopererade ben. Jag tjurade mig uppför alla backar enbart med armarnas och magens styrka.

Därför står jag i köket och gör armhävningar i skidunderställ i väntan på att ugnen ska bli varm så att jag kan skjutsa in pizzan.

Kommentera

