Motionera mera!

Standard

Det har konstaterats idag att min kondition inte är på topp. Jag körde fullständigt slut. Sprang in i den berömda väggen. Den som Elofsson hittade när han jagade Mühlegg.

Alltså. Det fysiska är det inget fel på. Swosch, swosch säger det i skidspåret. Det minns ni väl? Som Gunde i ilfart hem för att byta byxor. På ett ungefär.  Det är min hjärna som är långt ifrån vältränad när vi pratar uthållighetssporter. Om min kropp tycker att den är 20 (harkel, harkel, host, så fick vi det sagt igen) så skulle min hjärna nog mätas in som en pensionärsjävel.

Istället för hantlarna som jag fyndade på Erikshjälpen idag, kanske jag skulle har ryckt åt mig en trave böcker.

Och istället för gymmet, dit jag är påväg nu, kanske jag skulle svänga av vid rödljusen och parkera framför biblioteket.

En reaktion på ”Motionera mera!

Kommentera

