Mycket hjälp på Erikshjälpen

Standard

Har ni handlat på Erikshjälpen någon gång? Gör det! Det är en helt galen affär. Second hand, men med bredare sortiment, och bättre sorterat, än självaste Åhléns. Tydliga prislappar på allt. Kaffe och kaka i hörnet, och personal i dubbla rader.

Det är fler som jobbar där, än som handlar. Jag lovar och svär. En gång var de åtta kassörskor framme vid kassan, men då tyckte till och med de själva att det blev lite mycket.

Nu var det ”bara” tre stycken som hjälptes åt att ta betalt av mig. En pratade, en slog i kassan och en drog kortet. Vad de andra fem skulle ha gjort begriper jag inte.

4 reaktioner på ”Mycket hjälp på Erikshjälpen

  1. Dessutom är den månghövdade personalen trevliga och tackar glatt när man lämnar in något, och hjälper till att baxa in ekskåpet från farmor, till skillnad mot surmularna på Myrorna. Där får man kånka själv, och hålla upp dörren med ena foten medan personalen ser bister ut och ojar sej och undrar var de skall göra av grejerna..

  2. Jag har till och med handlat julklapp där en gång! Jag hittade en sån stekpanna som jag ärvt efter min mormor (nu talar vi kvalitet!) som jag köpte åt dottern. Detta kan avslöjas utan problem eftersom hon fick den förra julen.

    Och julgransfoten i samma runda, sisådär hundra kronor billigare än en nyproducerad och precis lika fungerande.

  3. Gott att se dig igen!

    Fin blogg också, wordpress förstår jag. Lurar lite själv på att hoppa över dit…vi får se.

    Apropå Erikshjälpen så kan jag lova att de behöver vara minst 8 när jag och mitt frisiska yrväder till kvinna intar deras lokaler i jakten på nästa fynd:)

  4. Jag trycker ”gilla” på Erikshjälpen. 🙂

    Och jag trycker ”gilla” på wordpress. Bättre på statistik. Smidigare att blogga. Lite sämre på några små detaljer.

    Gott att ha dig här Alfahannen.

Kommentera

