Rakaste skivstången på gymmet

Standard

Rakaste skivstången på gymmet är inte precis jag. Inte heller den tyngsta vikten. Stod vid anslagstavlan och andades ur mig lite överskottsluft som tycktes ha samlats i mina lungor. Det tog en stund att bli av med det så jag hann läsa lite. Och jag hann bläddra i medlemsregistret. Hittade mitt namn längst bak. Jag är medlem. Jag är medlem i en atletklubb.

Förstod ni? Jag är medlem i en ATLET-klubb. För mig tog det nästan ett år att förstå, så det är kanske bäst att jag upprepar igen. Jag är en atlet.

I januari är det klubbmästerskap i styrkelyft. Man kanske skulle anmäla sig?

I klassen flugvikt. Eller hm, låt oss vara ärliga med varandra. I klassen lusvikt.

2 reaktioner på ”Rakaste skivstången på gymmet

  1. Åhå, där ser man – en atletklubb minsann! Det är verkligen inte kattskit det! 🙂
    (du är otroligt duktig på att formulera dig, en fröjd att läsa dina inägg!)

Kommentera

