Ordnarnas huvudstad

Standard

I Härnösand växer ordenssällskapen och föreningarna lika tätt som skäggstrån på tomten. Jag skulle tippa på att en medelålders man med bostadsort Härnösand är medlem i minst 4 slutna sällskap. Och jag skulle tro att ”stormästare” är det finaste ordet i deras lexikon.

Men nu undrar jag om jag inte hittat klubbarnas klubb? ”Gamla Härnösandspojkar”. Men alltså! Det är fullt med fnitter i min kropp nu. Får bilder om hur de kan tänkas se ut på sina möten. Kortbyxor, välkammad mittbena och slangbellan i bröstfickan? Och på årshögtiden så spelar de kula. Vinnaren får en åtråvärd plåtleksak.

4 reaktioner på ”Ordnarnas huvudstad

Kommentera

