Hjälp, jag kan inte klä på mig!

Standard

Håll med om att det inte är lätt att hitta en mössa där man inte ser ut som en svamp! Jag skulle gärna se en unisex, ”one size fits all” mössa som alla kan ha. Då ser vi ut som 9 340 000 svampar. Eller en konstinstallation.

Häromdagen tog jag i alla fall med mig slumgeneratorn och köpte en mössa. Svart eller vit. Krona eller klave. Stickad eller slät. Krona eller klave.

Men nu när jag har min mössa så vet jag inte hur jag ska ha på mig den. Jag begär härmed öppen omröstning.

Alternativ 1. Tantstil. Uppvikt kant. Snäll blick.

 

 

 

 

Alternativ 2. Ungdomstil. Stor mössa. Hård blick

8 reaktioner på ”Hjälp, jag kan inte klä på mig!

  1. mariaprytz

    Alltså jag har ett förslag. Tror lilla du skulle passa i en präktig mössa, du vet med öronlappar och hela baletten. Päls, eller fuskpäls. Ju mer mössa desto bättre.

    • Bra förslag Maria. En sådan hade jag ifjol tills någon sa att jag såg ut som en tomte i den.

      Jag summerar alternativen

      1. tant
      x. slyngel
      2. tomte

      Men, man är ändå glad över att det finns alternativ. 🙂

    • Om inget annat så passar den den här stan. Såg en kille med en sån där kaninpälsmössa idag, en sån med stora öronlappar (Tänk Kråkguldet). Om jag var avundsjuk? Jajamän! På hemväg hade jag inte bara min hemstickade mössa på hudvudet, jag snodde sjalen om också.

Kommentera

