Kissar med öppen dörr

Standard

När jag är ensam kvar på kontoret lämnar jag dörren vidöppen när jag drar ner brallorna. Man skulle kunna tro att jag var exhibitionist. Eller möjligen att jag kände mig väldigt hemmastadd. Men, nej. Det är för att jag är livrädd att toadörren ska gå i baklås. Fredag kväll. Hur många timmar är det till måndag morgon? Hur många minuter? Sekunder!

Jag har minsann läst om hur man hittat ihoptorkade tanter i badrum. Om människor som överlevt (knappt) på fotsvett och sågspån efter att, i veckor, ha suttit fast i en hiss. Och nyss läste jag att en mager mås bara räcker i 50 dagar!

Helt sunda överlevnadsinstinkter alltså!

5 reaktioner på ”Kissar med öppen dörr

  1. Ja, det är en risk jag måste ta. Det kan faktiskt vara så att någon återvänder efter stängningstid… Jag föreställer mig att det kan bli ganska svårt att förklara varför dörren är öppen utan att avslöja att jag är…hm….lite eljest.

Kommentera

