Ett fåfängt tempo tog kål på mig

Standard

I inledningen av det tredje varvet fick jag sällskap. Jag tittade inte bak, men jag hörde fraset från skidorna och de taktfasta stavtagen. Men man vill definitivt inte ha någon flåsande i nacken, så jag ökade på takten. Antingen drar man ifrån, vilket är en skön seger. Eller så swoschar elitåkaren förbi i ytterspår. Och då var det verkligen tur att man tog i för man vill väl inte skämma ut sig heller.

Men den här åkaren naglade sig fast bakom mig. Måste erkänna att det började bli lite jobbigt att hålla det där mostertempot som jag startat. Vika ner mig skulle jag aldrig göra. Efter lite drygt halva varvet så skejtade han äntligen förbi mig. Man, 50+, lång och med skidutrustning som gör att man förlorar redan på startlinjen.

-Nu är det min tur att dra, sa han hurtigt. Du hade ett perfekt tempo för mig.

Jamenellerhur att jag tog rygg på honom. Mitt tempo var nämligen inte perfekt för mig.

En reaktion på ”Ett fåfängt tempo tog kål på mig

Kommentera

