Dubbelförsäkrad = dubbelt så bra?

Standard

if… vill att jag ska betala den årliga avgiften. Är det bostaden möjligen? Det borde det vara, men bäst att jag kollar för säkerhets skull. Nej, men titta. En livförsäkring på min dotter. Mycket intressant. Då har har hon två. En som jag betalar och en som hennes pappa betalar.

Ah, the irony. Hade nämligen en diskussion med fadern igår. Om just försäkringar. Han antydde att jag var dålig på att dela kostnaderna som har med det gemensamma barnet att göra (I disagree å det grövsta). Men det skulle inte if… tycka. De skulle nog tycka att jag var en osedvanligt ansvarstagande mamma. I tre år har jag nämligen betalat för något som inte behövs (eller så har pappan varit osedvanligt ansvarstagande, beror på hur man ser det).

Och nej, jag tänker inte räkna ut vad detta kostat mig. Då blir jag bara deprimerad.

För ett par år sedan betalade jag en farbrors villaförsäkring också. Också genom if… Kvinnan som hjälpte mig reda ut det, dog av skam för att det hade strulat så. Och på min sida luren så dog jag, av skam, för att jag uppenbarligen hade (har?) så lite koll på vart pengarna tog (tar?) vägen.

Kommentera

