Inga fingrar i kakburken inte.

Standard

Mjöl, socker, fett, bakpulver och vanilj. Inte mycket mer än så, men en himmelsk smakupplevelse. Gråsten och lera. Svensktoppen och träskor. Mariekex!

Någonting blekt gör helt plötsligt avtryck. Hur kan det komma sig?

Min LCHF-kost har uppenbarligen odlat nya smaklökar i min mun. Och hittat nya fiender. Ur lördagsgodispåsen försvinner bara enstaka karameller, de jag äter för att mitt minne säger att det var gott. De söta kakorna gör att det börjar sticka i huvudet. Och pastan ordnar rap- och fisfestivaler.

I början fick jag använda mig av tjurskallen för att inte stoppa fingrarna i fel kakburk, men nu tar kroppen hand om det själv.

Tack för det säger jag, och ser redan fram emot nästa smaskiga dunderfika på torra Mariekex.

En reaktion på ”Inga fingrar i kakburken inte.

  1. Lena

    åtnjöt samma upplevelse när jag ratade kexchokladen… vojne vojne… vart ska detta sluta?? (lurade mig själv med en hallongrotta – HA!)

Kommentera

