Med sikte på samboskap

Standard

Har inte delat bostad med någon annan vuxen människa på evigheter. Men jag har inte glömt hur man gör. Och jag har definitivt inte byggt in mig i ensamheten. Tvärt om. Jag har generösa planer på att låta min blivande sambo få stort inflytande över hemmet. Det jag ödmjukt lämnar över är sortering av kablar. Fixa lister i vardagsrummet. Bära undan utemöblerna från balkongen. Byta glödlampa i köket.

Inser att vissa moment kan jag fortsätta skjuta framför mig ytterligare några år. Men andra ser mer brådskande ut. Man kanske skulle börja se sig om efter en sambo snart? Dottern börjar faktiskt fråga. Senast idag sa hon att jag kunde dela inbjudningskortet till drop-in fikat på fritids med en extrapappa.

Fikat är onsdag nästa vecka.

Lägger på en rem.

Bävar för att snart är inte tillräckligt snart.

Kommentera

