Lärande lek

Standard

Fick ta i med de största musklerna (gluteus maximus) för att lyckas lämna fritids igår. Uppflugna på ett bord satt nämligen min dotter och en fritidskompis och spelade Monopol. Mina händer sköt blixtsnabbt fram och fingrade på små gröna hus och läckra röda hotell. Jag drog med strykjärnet över spelplanen, prasslade med pengarna och sneglade avundsjukt mot Norrmalmstorg och Centrum.

Tur att man är vuxen och kan köpa vad man vill. 299 kr på Coop. Grattis Jessica. Och grattis dotter, som blev vild av lycka och pratade i non-stop tills det äntligen var dags att spela, hundra år senare ungefär.

Nu sitter jag i soffan och lyssnar till hur två barn spelar i bakgrunden. Och jag imponeras över hur mycket hon snappade upp från omgången igår. Återbäring på livförsäkringen. Inkassera M100. Du erhåller M25 i konsultarvode. Jag visste knappt att hon kunde läsa. Och hon hanterar banken också med stenkoll. Igår kunde hon inte addera 10 + 10, men idag lämnar hon rätt växel tillbaka på avancerade fastighetsaffärer.

Inför Monopol på schemat!

3 reaktioner på ”Lärande lek

Kommentera

