Som en myra ungefär

Standard

Jag är en myra! Mmm, det är nog det djuret som bäst beskriver mig. Jag har hört att andra pratar om sig själv som tigrinnor, ugglor eller åsnor (fast det senaste kanske inte är en självutnämnd omskrivning vid närmare eftertanke…åsnor brukar sällan veta att de är just åsnor…skrämmande ofta tror de att de är hingstar). Men som sagt, inte jag. Jag kan bära 7 gånger min egen vikt alltså är jag en myra. Äsch, nu skryter jag. Myra är ju typ det coolaste och det grrr grrr sexigaste djuret som finns. Obido I wanna be like you-ou!

Vet ni vilket djur i skogen som det är mest synd om? Myrstackarna!

Och jag förvirrar er.

Men häng med i detta räkneexempel nu. Jag vet att mina benmuskler är 15,5 kg. Det har magiska vågen räknat ut. Jag vet också att jag väger 63 kilo. Det har en alldeles normal våg räknat ut. Och så repeterade jag 8×3 gånger med 50 kg på axlarna. Det står på vikterna. Så, alltså kastar jag upp en vikt som är 7,3 gånger tyngre än mina ben hela 24 gånger.

Men då har jag rätt mycket träningsvärk idag.

Undrar om jag har det också gemensamt med myrorna? Eller bevisar det snarare att jag är släkt med åsnan?

Kommentera

