Hålla handen?

Standard

Kan vi inte hålla handen? Jag skulle tycka att det var underbart. Det där krusigt förväntansfulla i magen när man vet vad som strax ska hända. Och det varma regnet som omfamnar hela kroppen när fingerspetsarnas lekfullhet nuddar vid varandra. Och sen, den där tunga och stabila tryggheten i hjärtat när fingrarna hälsat klart och händerna tillslut låst greppet.

Den upplevelsen går inte att jämföra. Inte med en kram. Kramar är för alla.  Aldrig med en kyss. Kyssar lämnar en skärande mersmak.

Så ni kan förstå, att eftermiddagens massage nådde höjdpunkten när hon knådade igång känseln i mina fingrar.

Så ni kan förstå, att jag vinglar till av lyckan när min dotters lilla, varma, mjuka hand vill gömma sig i min.

Så ni kan förstå, att jag är fast om någon ber mig om min hand!

2 reaktioner på ”Hålla handen?

Kommentera

