Utfryst familjemedlem

Standard

Vi har ett svart (öh…blått) får i vår familj. Vi behandlar honom värre än en hund. Oavsett temperatur får han bo ute. På vintrarna kopplar vi dessutom fast honom i en pelare, så att han inte kan smita iväg och värma sig på ett annat ställe.

Men hur hjärtlös jag än kan låta så finns det något litet som bankar därinne för denna familjemedlem. Så! I morse skjutsade jag honom på SPA. Jag lovade att han skulle få stanna där ända tills lunch. Han blev väldigt till sig, blåste kalluft i mitt ansikte och sparkade bakut i rondellen.

Och i likhet med sin glasögonprydda mamma så immar hans rutor också igen när vi glider in i den fuktiga hettan i Prismagallerians SPA.

Blipp, blipp, sa han och blinkade mot mig när jag gick.

2 reaktioner på ”Utfryst familjemedlem

Kommentera

