Mobil jul

Standard

Det är inte riktigt som jularna förr. Nu hörs bjällerklang från lite var stans. Mest från mobilerna skulle jag tro (men rätt mycket från facebook också). Bror hade en sms-signal som inbillade mig att någon ringde. Men när han ignorerat fem samtal i rad så lyfte jag på nyfiken-i-en-strut och frågade.

Och så var funderingarna igång. Hur ser relationen ut till de personer man hör av sig till på julaftonen? Jag fick ett litet antal sms. Faktiskt så få att jag började fundera över min bekantskapskrets och familj. Men eftersom jag skickade ungefär lika många som jag fick, så jag antar att någon annan (förhoppningsvis inte) raderade mig från facebook eller gjorde mig arvslös.

Men så var det ett par sms som stod ut från mängden. Från människor jag inte pratar med. Eller i alla fall inte pratat med på evigheter. De torkade alltså knäcken från fingrarna, avbröt paketöppningen och tryckte paus på Kalle för att skicka ett sms till en person som de i bästa fall kommer ihåg att hon heter Jessica.

Finns det en app som heter ”send all” och som hämtar någon liten godbit från samtalshistoriken med varje person i telefonboken? Eller är det så att jag, i smyg, betyder så mycket att allt annat kan vänta? Eller, och här vill man bara börja gråta, är det så att avsändaren är ensammast i hela världen men vågar inte berätta för någon om det?

 

En reaktion på ”Mobil jul

  1. 40krisen

    Man vet att de använder appen när det första som står är -”hej, det är XXXX, du minns kanske mig från (lång förklaring från vårt senaste/första? möte) Fast det är ju bra att det är en godjul-hälsning så det inte står samma och avslutas med ”är du singel?” då betyder det ju nåt helt annat… 😉

Kommentera

