Smällkaramellerna

Standard

Mina tarmar vrider sig i plågor av all skräpmat jag försöker skicka genom systemet. Vände upp och ner på kosthållningen i början av hösten och helt plötsligt hamnade jag rätt. Magen slutade att smärta och luftföroreningarna minskade till en minimum.

Men i jul har jag, för att uttrycka det milt, fuskat rätt rejält. In i gapet åker både vitt bröd, kakor och mjölkskvättar. Och tarmarna uttrycker tydligt vad de tycker om den saken.

Problemet är bara att julen är en högtid när man samlas. Familjen står nära. Väldigt nära. Inte läge att låta tarmarna sjunga precis. Och när släkten lämnats där de hör hemma så dyker pratglada vänner upp.

Antar att jag får spara mitt fyrverkeri till nyår.

2 reaktioner på ”Smällkaramellerna

  1. Menar du att du ska vänta med att släppa ut gaserna till nyårsafton??? Galning!! Du kommer att flyga iväg med första bästa vindpust om du går ut så fylld av…. ja vad det nu är för sorts gas du producerar. I värsta fall flyger du så högt att du exploderar av trycket. Och förvandlas till en såndär stjärnraket som låter sina smådelar lysa upp hela himlen. Ojoj.

Kommentera

