Tävlingsmänniskan

Standard

Han skrattar högt. Det är ett av mina personlighetsdrag som lockar fram skratt. Min extrema tävlingsinstinkt för att vara mer exakt.

Det här gången handlade det om vem som nybastad kunde rulla sig mest i snön (helst undertecknad norrlänning). Tidigare om vem som hade mest vikt på skivstången (gärna jag). Men det kunde lika gärna ha varit vems barn som kan cykla snabbast, eller vem som rest till flest länder. Eller vem som rest sig snabbast från en motgång.

Och när jag blir ertappad måste jag skruva på mig av obehag. För att jag är medveten om att mina tävlingsgrenar är helt uppåt väggarna. Och för att mina motståndare sällan själva valt att delta i OS för flest ”gilla” på FB.

Men jag ska bli världsmästare i att skratta åt mina tillkortakommanden. Bäst av alla på bryta mönster. Rekordhållare på 100 meter självdistans.

2 reaktioner på ”Tävlingsmänniskan

Kommentera

