En hand över som jag inte behöver

Standard

I kundvagnen känns det knappt att matberget växer. Jag manövrerar ledigt mellan skeppen och tänker att jag kan passa på att köpa några konservburkar, ett par kartonger juice och en stor påse havregryn när jag ändå är i farten. Men nu börjar det bli väldigt trångt i Coopkassen. Bäst att styra mot kassan.

Lätt som en plätt.

Och så ska överfulla kassen baxas över kanten på kundvagnen. Enda anledningen till att jag lyckas med det är en kombination av alla timmarna på gymmet, och en pendelteknik som går ut på att jag offrar ryggen.

Hela vägen till hemmet mumlar jag en osande ramsa det-var-då-själva-fan-att-man-inte-har-en-karljävel-som-kan-bära-in-mathelvetet.

Men sen tänker jag på de gånger då jag faktiskt haft sällskap av bror/vän/kollega/granne och hur jag bakom lika sammanbitna läppar nekat all assistans det-var-då-själva-fan-att-karljäveln-tror-att-man-inte-kan-bära-in-mathelvetet-själv.

 

4 reaktioner på ”En hand över som jag inte behöver

  1. Jeja

    Känner absolut inte igen mig, och jag har ju inte ens några veckors tid på gymet bakom mig, jag kånkar och sliter iaf. Bara för att.

Kommentera

