Man gör så gott man kan!

Standard

Man måste jobba med de förutsättningar man har. Utseende är 99% arv och 1% eget arbete. Så jag lägger mycket krut på det som går att påverka.

Testade Size Zero och det kändes utmärkt. Köpte tonårsbyxor på H&M som smidigt gled över höfterna. Bar linnen för att ge mina finlemmade armar maximal exponering. Sen visade storasyster en bild av mig. Jag såg helt bisarr ut med hundbensarmar och skelettansikte. Resultat: 99% arv och 1% sjukdom.

Testade istället en lite mjukare version. Rundade linjer och volang i midjan. Men då tyckte min mors make att vi var förvillande lika bakifrån. Då tappade jag all sympati för den upplagan av mig själv. Resultat: 100% arv.

Nu är jag inne på sjuttioelfte försöket. Muskelkroppen kallar jag denna omgång. Än så länge är det idel fördelar med den här kroppen, men jag började ana oråd när jeansen jag prövade klämde åt låren och stoppade blodet till resten av kroppen. En större storlek och jag måste ha skärp till byxorna. Jag kan inte köpa pastellfärgade kroppsbyggarmjukisar för då hamnar jag i läget 99% arv och 1% kulstöterska från Vitryssland.

9 reaktioner på ”Man gör så gott man kan!

  1. Undrar om det här med självuppfattning (kroppsuppfattning) har att göra med om man som liten fick lära sig att kroppen var ens egen.
    Alltså, att min kropp är min, inte mammas eller pappas eller pojkarnas eller andra flickors egendom.
    Att det är jag själv som fått den och som kan vara stolt över att ha en fin kropp som fungerar och känns bra…. Och som jag själv kan ge det den(som är jag) behöver. Inte för att mamma eller pappa eller andra ska bli nöjda över att jag tar hand om deras egendom. Utan för att det är jag som tar hand om mig.

  2. Mm, det låter troligt. Och samma när det gäller mat. Man ska inte äta upp maten för att rädda svältande barn i Afrika, utan för att den egna kroppen behöver det (dåligt samvetebördan är inte heller lätt att bära).

    Och bra betyg ska man inte ta med sig hem för att mamman och pappan ska få något att skryta om.

    Osv. osv.

Kommentera

