En ny nyårskropp – utmaning för en tjurig knopp

Standard

Sluta röka eller börja träna. Hur många har inte skjutit upp det nyårslöftet i luften (för femitioelfte gången i ordningen) tillsammans med nyårsraketerna?

Men för att lyckas krävs mer än ett högtidligt löfte, det krävs ett beslut som handlar om att man tycker att det ska bli roligt att göra jobbet. Jag tror att man måste känna i magen att det är det bästa beslut man fattat att fimpa för gott, och då menar jag inte bara läpparnas bekännelse, dvs det man säger till frun och barnen – två vinsorter och fem öl senare. Och jag tror att man måste tycka att det är roligt att komponera menyer som är bra för kroppen, inte leka martyr när man inte får äta det man vill. Hon får kakor men inte jag, buhu, bähä!

Det är ditt beslut, stå för det!

Så det finns inga genvägar. Varje måltid är ett val. Varje gång man öppnar kylskåpsdörren måste man göra ett val. Karaktären kommer att utmanas dygnet runt. Bergis! Bombis mer är tusen. Det är bara så det kommer att vara och det är bara att hacka i sig. Pannbensträning helt enkelt!

Men det kommer att gå lättare. Det största utmaningen tror jag faktiskt handlar om att flytta på rutiner. Lära sig någonting nytt. Och snart kommer det nya att vara en rutin som gör att man bara behöver utmana sin karaktär 10 gånger om dagen. Yay!

Och förresten…bara för att det känns som man vill stoppa handen i kakburken så behöver man inte göra det. Det finns en himla massa saker man känner för att göra, men ändå inte gör för att man vet vad som är rätt. Tanken på att snömula sin chef är förmodligen bara roligt i huvudet. Hämnas med personangrepp när man ertappats med ett dåligt jobb är kanske inte heller en höjdare. Eller om en kompis har en het pojkvän, så inte fan gör man tuttavtryck på honom för det.

 

Så lycka till alla ni som inte bara önskar en ny kropp, utan verkligen vill göra jobbet! Och att lyckas med sitt mål är sååå värt alla gånger man valt morotsstaven istället för finska pinnen, eller stoppat in DVD för 45 min träning istället för 45 min Internet.

2 reaktioner på ”En ny nyårskropp – utmaning för en tjurig knopp

  1. Yeeehaaaa!! Bra pepp. Tack för den!! Jag behöver all uppladdning inför i morgon. Och O´boy, vad många jobbiga val det kommer bli för mig……..

Kommentera

