Att prata utan förstånd

Standard

Så då sa jag att jag ville ta tillbaka allt. Men det fick jag inte. För allvarligt, det går ju inte. Ja, men…kan vi tänka på det så lite som möjligt då? Och kanske tänka att ibland blir det bara fel och det måste ju också vara ok! För man kan väl plocka ut både skon och foten som fastnat i munnen? Visst kan man?

Geggan i min ryggsäck handlar om att jag måste berätta för folk vad de ska tycka för att jag ska gilla dem. Alltså inte som ett formulär eller så. Som ska prickas av.  Nej. Jag gör det mycket subtilare än så. Jag lägger ut smarta åsikter och kloka tankar lite var stans. Det är bara att ta för sig. Gratis. Jag kan dessutom titta åt andra hållet så att det inte blir pinsamt (för mig). Pass på, nu tittar jag bort!

Men varför i hela friden håller hon på så för då? Jo, det ska jag tala om. För att jag förälskar mig i män som har lök i hjärnan. Bara lök. Två för att vara exakt. Och för att den relationen ska hålla, för att jag överhuvudtaget ska stå ut med dem, så måste jag ju berätta vad de ska säga.

Ja, nu förstår ni säkert vem det är som har mest lök i hjärnan av det där två. Och det kan väl hända att det är jag. Men vad gör man inte för att kunna låtsas vara kär och galen? Det ser ju så ballt ut. Att vara ett snyggt och härligt par alltså. Man vill ju liksom passa in i systemet. Se på mig, jag är också normal!

Fast nej, det där håller inte i längden. Det fattar ju vem som helst, och även jag tillslut. Det går inte att prata med någon om man hela tiden måste låta som en mellanstadielärare. Man drunknar till slut av sin egen frustrationsfradga.

Och så börjar man om. Med nästa manliga bimbo. Och när man dunkat huvudet in i väggen så många gånger att man hamnat i grannens vardagsrum så börjar man om igen. Med nästa mentalt handikappade man. Och när man hittar sin egna avgnagna arm i köket så börjar man om igen.

Men nu börjar jag inte om fler gånger. Jag har snart slut på kroppsdelar. Fast. Uppenbarligen inte helt slut eftersom jag hinner tortera ytterligare en man genom att tvångsmata honom med mina ”finurligt” tänkta åsikter.

3 reaktioner på ”Att prata utan förstånd

  1. Ja, vad ska man säga!

    Rolig läsning, tragisk fakta??

    Om det finns män som kan tala med hästar så måste det väl finnas män som kan tala med kvinnor också!

Kommentera

