I brist på kollegor kan man tatuera sig om man är över 60

Standard

I brist på kollegor att prata med så får mina kompisar på Sveriges Radio hålla mig sällskap. Nu pratar vi till exempel om tatueringar. Men, de släpper inte in mig i diskussionen. Jag pratar på, men de behandlar mig som luft. Svin!

Jag som tänkte jämföra tatueringar med frisörbesök. Och hur man alltid svarar ”ja, det blir bra” fast det ser ut som skräp. För det finns liksom inget alternativ. Det finns ingen krisberedskap. Går knappast att klistra tillbaka hårmattan som nu ligger på golvet. Och det är inte precis läge att låta katastrof-frisören att göra ett nytt försök. Risken är överhängande att det bli ännu värre.

Så man ler inställsamt och säger att man är nöjd. Sen går man genast hem och försöker kamma fason i kalufsen, och när inte det går så ringer man nästa frisör som ska få det omöjliga uppdraget att trolla risigt barr snyggt igen.

Samma med tatueringar.

Eller ännu värre med tatueringar. De försvinner inte efter månader av tålamod. Där är det bara gilla läget som fungerar. Och gillar man inte läget så får man låtsas. Hellre det än erkänna att 30-kristatueringen var ett gigantiskt misstag.

På tal om tatueringar. Funderade en gång på att sätta min dotters namn på min kropp. Sen tänkte jag på hur jag skulle tänka om min mamma hade mitt namn på hennes 60+ kropp. Störtlöjligt, skulle jag tänka. Patetiskt skulle nog också dyka upp. Liksom osmakligt.

Så nä, det blir inget med det.

3 reaktioner på ”I brist på kollegor kan man tatuera sig om man är över 60

  1. Bjarne Nordbö

    Håller inte alls med dej. I och för sig är jag trött på min. Men det beror på att färgerna bleknat och behövs bättras på. Tycker det hade varit coolt om morsan hade haft mitt namn tatuerat på sig. Funderar på en ny tatuering. Ja till sommaren får det bli.

  2. Fast jag håller med dig.

    Det där med att de inte släpper in dig i diskussionen … sov du med radion på? Då kan jag uppleva detta arroganta sätt, att jag helt nonchaleras trots att jag har så intressanta inlägg i debatten som jag vill komma fram med.

Kommentera

