Kvinnor som hatar män?

Standard

Har du slagit någon på käften? Nej, de flesta har inte det. Kanske killar har pendlat i gränslandet mellan slagsmål och lek på mellanstadiet, men sen är det oftast stopp.

Skulle du kunna tänka dig att knyta näven och sikta? Ja, det skulle jag. En man som trots varningar gått över gränsen kanske jag skulle slå. Jag vet att jag håller på att spricka av stolthet när någon vän gjort det. Eller en kollega som hällt öl över en efterhängsen kille på krogen. You go girl!

Men sen vacklar min moral. Hur kan en kille markera var gränsen går? Alltså om en kvinna är förövaren! Det finns faktiskt kvinnor som helt ogenerat grabbar tag i skrev. Och det är väl så mycket övergrepp som det kan bli. Dessutom jag fick intrycket av att det inte varit helt ovanligt heller. Urk. Oönskade händer i mina regioner har jag inte varit med om, och inte hört någon annan kvinna utsättas för det heller. Men mäns privataste delar är inte lika privata tydligen. Får han ge en örfil då? Eller förväntas han bli smickrad?

Och nästa moraltest som jag får IG på är våld inom relationer.  Om en man misshandlar en kvinna på öppen gata så skulle jag reagera instinktivt. Kanske till och med använda mig av det där knytnävsslaget som jag sparat.

Men om jag såg en man som blev misshandlad av en kvinna. Hur skulle jag reagera då? Förmodligen som de flesta i det här klippet.  Jag skulle instinktivt utgå från att hon var offret och mannen ett otroget svin.

 

Kommentera

