Det jag tänker om alla män

Standard

Det är bara att kliva ut ur skamgarderoben och erkänna att man har en luggsliten uppsättning av dubbelmoral runt kroppen. Jag vill att män ska förstå hur JAG känner, tänker och tycker, men har jag någonsin tagit mig tid till att lyssna vad en man tycker är ett nedrans ok att bära?

Det är mycket möjligt att man får öppna rätt många lådor innan man hittar ärliga svar, men jag brukar inte sakna tålamod att leta efter annat jag vill veta. Så…som sagt…jag har nog helt enkelt inte prioriterat bra (och inte frågat tillräckligt många gånger, se nedan).

Håll till godo…detta är mina fördomssnaror:

  • Män vågar/vill/kan inte prata om känslor, det måste man dra ur dem
  • Jag tror att det är bara män som kan backa med släp.
  • En man är alltid villig i mina ögon. Jag tror att en man inte kan se en naken kvinna utan att tänka på sex.
  • Alla män som är frisörer är bögar
  • Pappor tröstar inte lika bra som mammor
  • Pojkvänner/bröder/pappor ska erbjuda flytthjälp
  • Mitt manliga sällskap ska försvara min heder, även om de riskerar att bli knivstuckna på kuppen.

Även om jag inte tagit mig tid att lyssna än, så tog jag mig tid att läsa om vad som händer när män börjar tala.

4 reaktioner på ”Det jag tänker om alla män

  1. 1 Jo vissa män måste man dra det ur men jag hävdar att det fortfarande har med ålder att göra rent generellt kolla på Unni Drougge och hennes ”gubbe” Sen må jag medge att jag har känt, mött och dejtat en del isprinssessor genom mina dagar.
    2 Nah bra bilkörning har inte med kön att göra utan teknik.
    3 Inte lever man i en relation och blir pilsk så fort man ser sin kvinna naken? Det kan lätt bli lite slentrian om man inte smyger för varandra emellanåt… Roligare att öppna presenter än att slå in dom. En man är inte alltid villig, ibland mer ibland mindre.
    (Här får jag även trycka in en egen fördom) Kvinnor är oförmögna att ragga och ta initativ till sex. Mer intitativ mindre promblematik… Män behöver också känna sig behövda, åtrådda älskade.)
    4 Tänker på dom här arabiska frisörerna i stan med fem killar som jobbar ihop dom är sällan eller aldrig bögar.
    5 Jag är bra på att trösta sen är jag rätt dålig på att hålla inne känslor positiva som negativa. Vidareutveckla varför män inte skulle ha en omvårdande karaktär? Att vi slakta mammutar medans kvinnorna var i grottorna och tog hand om våra barn är ju också en omvårdnad eller hur? Kvinnor låter nog också ganska sällan männen trösta barnen i första hand utan ser sig själva som överlägsna istället för att ge dom en vettig chans.
    6 Och det gör jag men det stör mig lika mycket varje gång när det står en massa kvinnliga respektive och tittar på.
    7 Asså som med vänner som med min kvinna försvarar jag dom så länge dom inte dratt det på sig själva. Har vi att göra med en provokatör så blir det som det blir.

    Vet inte vem du är men har själv varit en skitmagnet ganska länge och dragit mig till dåliga kvinns med jag jobbar med det. Måste vara hårdare i sin granskning trots fjärilarna i magen.

  2. Kerstin

    Jag kanske är en man?
    *för jag är efter 48 års levnad fortfarande ganska usel på att prata om känslor.
    *Jag kunde backa med släp redan för 30 år sen
    *jag kan mycket väl tänka mig att ha sex varje gång jag ser en naken man (dock inte vilken naken man som helst..) Tyvärr har jag upptäckt att män över 40 sällan har samma lust. Eller så hade jag bara tur att ha samma lust som min exman?
    Men..
    *Har haft 3 manliga frisörer, bara 2 av dem var bögar
    *min pappa var också sämre på att trösta än mamma
    *alla man känner bör erbjuda flytthjälp. Eller åtminstone borde nån fixa flyttbil, flyttgubbar, packning osv. Förra flytten höll på att ta död på mig.
    *jag försvarar alltid mina närmastes heder och förväntar mig detsamma tillbaka

Kommentera

