Je suis un fjällstuga!

Standard

Här står jag och drömmer mig bort. Önskar jag fanns på en fjälltopp med vidunderlig utsikt, krispiga vindar kring husknuten och lämlar som kittlar min sockel.

Ur min mage skulle det bokstavligen rinna värmande Irish Coffee och skakiga fjällbjörksben skulle förvandlas till stadiga furur genom min omsorg och ärtsoppa.

Musiken skulle lura taktfasta stamp ur varenda pjäxa och skrattet skulle få istapparna i mitt hår att lossna.

Men nej. Je ne suis pas un fjällstuga. Je suis en sliten krog alldeles vid ingången till en nästan bortglömd stad.

C’est la vie!

En reaktion på ”Je suis un fjällstuga!

Kommentera

