Så går världen över i svart/vitt igen

Standard

Klockan 07:58 i morgon bitti blir hela världen svart/vit igen. Och så kommer det att vara i en hel lång, gråtrist vecka.

Men sen kliver jag rätt in i en härlig explosion av färger. Rosa och lila färgklickar över hela vardagsrumsgolvet, svart på min näthinna, ljusblå oskuldsfulla ögon, djupröda kramar och silverfärgat skratt.

Och allt ljud får fler nyanser. Mina meningar ramlar ur hennes mun såsom de vore hennes egna. Plastdjur vaknar ur en sjudagar lång sömn och börjar gnägga och skälla. Tjatter från TVn väcker mig mjukt ur min sömn och jag älskar dig går på repeat.

Jag gillar världen bättre i färg.

 

3 reaktioner på ”Så går världen över i svart/vitt igen

Kommentera

