Här vill jag somna om

Standard

Klockan fumlade med mig och ögonen öppnades inte förrän klockan var alldeles för sent. Det tar ett tag innan resten av kroppen hämtar sig ur chocken.

Men ibland är det ändå precis som det ska vara. Jag fick en bonuskvart. Femton sagolika minuter i ett hörn av sjuåringens klassrum. Ett myller av trassligt hår och skrubbade knän. Och små mjuka händer som brottas med bokstaven Uu.

Mitt i allt detta vill jag ställa min säng och somna om till ljudet av mjuka röster och tassande fötter som hämtar pysslingstora saxar och pennstumpar.

Kommentera

