Den som inga byxor har…förfryser röven

Standard

Måndag kväll kryper jag ner under tjocka täcket. Och fryser. Så jag lägger på den ena filten. Men fryser ändå. Den andra filten får också hamna i min sänglasagne. Men jag fryser ändå.

Tisdag kväll kryper jag ner under tjocka täcket och är perfekt varm och gosig.

Det finns en liten skillnad. Ena kvällen hade jag ett par ”värmande” trosor.  Men alltså, seriöst! Nog för att jag slutat med tråd- och spetstrosorna, som åker upp i diverse skrevor, och gått över till bekväma lagomtrosor, men hur mycket kan ett löjligt litet tyg värma egentligen? Det måste handla om placeboeffekten.

Kommentera

