Etthundra armhävningar!

Standard

Fan att jag ska vara sån. Som ett barn på julgransplundring. Rusar fram, med mina kupade händer en halvmeter framför mig. Ge mig. Ge mig. Ge mig.

Jag har ingen motståndskraft när det handlar om utmaningar. Säg klara, färdiga, gå till mig och jag lägger benen på ryggen och springer. Syltburkar öppnar jag bäst när någon står bredvid och vill vara bättre. Och jag kan minsann bada längst i iskallt vatten.

För att göra saker ännu värre (för mig) så hittar jag utmaningar där de inte ens finns några. Aha, du kan lyfta 60 kg, då ska jag minsann testa 80 kg! Jasså, en marathon under fyra timmar! Då ska jag springa på 3:30 (ja, jag är dessvärre inte särskilt realistisk heller).

Snälla stoppa mig! Jag kommer att ta ihjäl mig om jag ska försöka vara bäst på allt. Det räcker om jag slår mitt personbästa. Det räcker gott och väl!

Nu är det dessvärre så att ingen hann stoppa mig innan jag hoppade på utmaningen att göra 100 armhävningar, 200 situps och 200 squats. Jag har sex veckor på mig att öva.

Jag har stark mage och starka ben (se ovan…host, host) så det kommer kanske inte att vara omöjligt. Men för en tjej att göra 100 armhävningar, jag vet inte om det är realistiskt. Kanske armbryterskan från Ensamheten klarar det. Men hur var det nu jag sa? Jag behöver inte vara bäst på allt. Det räcker om jag slår mitt personbästa.

12 reaktioner på ”Etthundra armhävningar!

  1. mariaprytz

    100 armhävningar… På sex veckor? På knä eller riktiga? Jag som knappt kan göra 20. Undrar om jag måste se det här som en utmaning?

  2. 40krisen

    ooooooo……… anar jag en uppseglande ursäkt? Har någon berättat för dig att det finns tävlingsanda som helt enkelt handlar om att få båska järnet när man är i mål som vinnare? att det helt enkelt inte är verklig liv eller död? Att vi knäcker en bira tillsammans som betalas av förloraren… av dig alltså… ;-))

  3. Men du…. vaddå slå personbästa? Kan man ju inte. Man kan aldrig vara bättre än sig själv just nu ju, igår var igår och i dag är idag. Det gäller helt enkelt att göra sitt bästa. Alltid.

  4. Maria, klart att det är en utmaning. Som en sann missbrukare så vill jag att alla andra också ska ta lite för mycket av det goda (läs: dåliga). Här hittar du receptet: http://hundredpushups.com/ Sista februari avgörs vem som får bjuda vem på öl. Eller hur 40krisen!?

    Quickroot, är det därför jag aldrig kan sluta tävla? Det går hela tiden att bli lite bättre. Hemska tanke, var ska detta sluta? Måste nog sätta ett snöre någonstans på vägen.

    Micke, glöm det!

  5. vadå 100 armhävningar! Sist gjorde jag….alltså jag brukar…..OFTAST gör jag…alltså…det är väl ing….jag kan….alltså få se…. jag GLÖMDE att räkna sist….men det var bergis 101!

  6. Emma

    OMG!
    Kan du väääääänligen ge mig lite av den där tävlingsandan när det gäller att pressa kroppen. Jag har tävlingsanda i andra sammanhang.
    Tänja magsäcken, räknas det? Nä, jag tänkte väl det!
    Men jag är bra på att jobba dubbelt och ta en examen samtidigt, DE kan väl räknas iaf. 😉

    Du är enastående både het och personlig…och om det är möjligt får du väl då ännu hetare kropp snart med alla de där swop, switch eller vad det hette nu. Sitta utan stol!

  7. Nja… alltså om man alltid gör sitt bästa, då slutar man tävla. För att det inte spelar någon roll om man gör mer eller mindre, man gör alltid sitt bästa.

  8. Inte för att skryta….

    Äsch, vem försöker jag lura? Här kommer skryt i kvadrat.

    Klarade både 200 benböj och 200 situps. Bara att bocka av dem från listan. Det tog inte sex veckor, utan sex timmar. Hurra för mig.

    Armhävningar är en annan femma. Armhävningar är en annan trettiofemma. 35 blev resultatet, så helt plötsligt känns det inte omöjligt ändå. Det blir till att göra mitt bästa i några veckor till 🙂

    Och när jag är klar kan du, Emma, få det som är kvar av tävling i mig. Snällt va!? 🙂

  9. Men shit Jessica, du är ju helt otrolig!! Heja, heja, säger jag! (som faktiskt inte vet om jag i dagsläget klarar av att göra TVÅ armhävningar ens…)

Kommentera

