Mansgrisar är vi allihopa

Standard

I dag på lunchen jämförde vi mansgrisar. Mannen med klackskor och lite för mycket parfym vann överlägset med sin anekdot från barndomen.

– Men Ulla, det här går inte att äta.

Mamma Ulla skyndar till undsättning. Har hon kryddat dåligt? Bränt brunsåsen?

– Jag har ju inga bestick!

 

Diskussionen gav mig en lysande idé. Jag tänker prya som mansgris i helgen. Jag måste erkänna att jag är rätt nyfiken på konceptet. Alltså bara åt det ena hållet. Jag är mer receive än give. Mer M än S så att säga.

Och jag har mina argument klara. Fick inspiration från etern genom en fråga som hamnade på relationsrådets bord. Ung kille klagade över att hans sambo inte hjälpte till. Hennes argument till att få bli uppassad var att kvinnor i alla tider fått slita hårt, och nu var det minsann hennes rättighet (i egenskap av kvinna) att bli behandlad som en kung resten av livet.

Jag kanske får finjustera argumenten lite, för jag inser själv att de haltar något. Men hur som helst så tror jag att det bor en liten mansgris i mig också som bara väntar på att få komma ut ur stian.

Nöff, nöff.

3 reaktioner på ”Mansgrisar är vi allihopa

  1. Asså kvinnorna fick slita i hemmet i tidet med städning, matlagning och ungar. Män fick istället slita ihjäl sig för brödfödan och dö i förtidig ålder. Hade personligen valt att vara hemmapappa framför alla pengar i världen tyvärr dela inte frugan den uppfattningen.

    Neeeeeeh bli inte mansgris det kommer inte att bli bra i längden, lite falsk marknadsföring. Tänk om du bli kär i någon och denne i dig på falska förhoppningar. Bättre att försöka sålla bland arslena och hitta nån vettig, lättare sagt än gjort. Men prova kan man ju göra bara så det inte fastnar som en sån där ful grimasch man gjorde när man var liten som föräldrarna varnade för 😀

    Toodles MM

Kommentera

