Spänn-Glenn har minnesluckor

Standard

Knäppte den obligatoriska spänn-bilden igår. Ja, alltså, den är obligatorisk om man är träningsnörd och hänger på träningssajter. Och till den ska man bifoga före-bilden. Dvs hur man såg ut innan man la ner hela sin fritid på att äta konstig mat och göra armhävningar i vardagsrummet.

Jag vet ju att jag var mullig innan, så det var bara att öppna ett gammalt fotoalbum och välja det fetaste av korten. Man vill ju att skillnaden ska vara så stor som möjligt. -25 kg, vilken stjärna! Men hur jag än bläddrade så hittade jag ingen bild. Alltså inget foto  som matchade den bilden jag hade i mitt huvud om hur min kropp såg ut då.

Det jag till min ohejdade förvåning insåg var att jag, i stort sett, haft samma kroppsvolym hela tiden. Det är bara i min skruvade hjärna som den sett annorlunda ut. Jag kan inte begripa att jag tyckte att jag var stor då. Vad hade jag för referenser? Vad hade jag för självbild? Jag menar, spana in tändsticksbenen nedan.

För inte tyckte jag att jag var särskilt attraktiv. Och smart var jag då verkligen inte. Möjligen snäll. Jo, jag var väldigt snäll. På gränsen till självutplånande. Och hela tiden var jag på bra humör. Skrattade jämt. Så kontrasten blir ganska stor, nu när jag inte längre är snäll hela tiden och faktiskt bara skrattar när jag är glad.

Och på tal om kontrast. Jag väger garanterat mer idag än när jag trodde jag vägde ett ton.

2 reaktioner på ”Spänn-Glenn har minnesluckor

  1. Va märkligt det kan vara! Men jag har aldrig sett en mullig Jessica. det måste verkligen ha varit i ditt huvud. Och va skönt förresten, att du inte alltid behöver vara glad och självutplånande snäll längre! Heja du.

Kommentera

