Känd från TV

Standard

Nu har jag ändrat mig. Jag har hittat ett nytt favoritprogram att i hemlighet önska att producenten skulle ringa från. Förut var det Let’s Dance. Med Tobias Karlsson som partner givetvis. Nu är det dokumentären och träningsexperimentet Mitt liv som Hellner.

Under sju veckor ska halvkänd svensk yngling få träna som en dåre, under Per Elofssons beskyddande vingar. Kostrådgivning och mental träning ingår även. Jag dreglar av avundsjuka.

Jag vill också testa min syreupptagningsförmåga på galopperande löpband. Jag vill också ha någon som håller mig i handen när jag ska laga middag. Jag vill också lägga allt mitt fokus på en sak – att det ska smaka blod i munnen.

Tog mig igenom ett delmål i utmaningen jag har. Tänker att det är mer pannbenet jag tränar än musklerna. Särskilt klockan efter disk och läxläsning. Då känner man sig inte helpepp på att göra 145 armhävningar. Men jag bet tag i det. Elsa fick räkna. Många gånger fick hon räkna. 28 st, vila 60 sek, 35 st, vila 60 sek, 25 st, vila 60 sek, 22 st, vila 60 sek. Och sen så många jag klarar av, men minst 35 st.

Kroppen skakar så jag lär väl vagga mig själv till söms.

3 reaktioner på ”Känd från TV

Kommentera

