Jag delar frisör med en farbror

Standard

Det var kalas här på jobbet igår. Jag skulle ha gått, om jag bara hade kommit ut genom dörren. Jag har aldrig sett en så kompakt massa av pensionärer tidigare. Nästan lika många som gubben var gammal, dvs 90. Den gubben ser förövrigt ut som om han skulle kunna börja hjula när som helst. Käppen har han bara för att hindra honom att göra, för åldern, opassande hoppsasteg.

Nej, istället fastnade jag i ett telefonmöte som jag hade svårt att koncentrera mig på eftersom jag hela tiden försökte lyssna om någon pensionärsjävel pratade om kli i pälsen. Kanske lika bra att jag inte plockade upp ett sådant erkännande för då hade jag skrattat sönder både telefonmötet och telefonen. Men jag hörde att en man höll ett 40 minuter långt tal. Imponerande uthålligt måste jag säga. Jag tror att tiden stannade för ett ögonblick.

Ja, men alltså. Sen blev det lite jobbigare för ett ögonblick. Jag hittade min frisör i det grå/blå havet. Han nickade stolt i födelsedagsbarnets riktning. Jo, han var frisör åt honom också. Så ja, jag delar frisör med en farbror.

Om ni ursäktar mig så måste jag gå och kolla mig i spegeln en gång till och försäkra mig om att jag inte har en comb-over.

Kommentera

