Ooops, fel namn

Standard

Om man ska rangordna pinsamheter så kommer att kalla pojkvännen något han inte heter på första plats. Och tycker man inte att den rodnaden är tillräckligt blodröd så kan man fokusera blicken i hans och prata med hög och tydlig röst. På samma sätt som en förälder säger för- och efternamnet när man ligger risigt till. Jessica Ögren, nu kommer du genast hit. Och naturligtvis tar det för lång tid innan man upptäcker misstaget, så chansen till den desperata räddningsfrasen ”haha, jag bara skojade” blåste förbi för länge sedan.

Fortsätter vi sedan på pinsamhetsskalen så kommer kommer inget, sen kommer inget och sen kommer att berätta för andra vad pojkvännen heter och säga fel.

Synd att det bara är namnet som är jävligt kasst på den här mannen, annars hade jag bytt bort honom på en gång. Xström, Xner eller Xgren, hur i hela friden ska jag få rätt ändelse att ramla ut när jag öppnar munnen? Herregud, jag kan fortfarande inte hålla isär om efternamnet på kvinnan jag pratar med varje dag slutar på -lund eller -ström. Eller möjligen -gurka?

2 reaktioner på ”Ooops, fel namn

  1. 40krisen

    hmmmm….. gurka? Känner bara en gurka… han heter sjö före… sjögurkan… För inte kan väl lilla jag blandas ihop med en sjögurka heller…?!

Kommentera

