Trenne surkärringar

Standard

Perfekt tänkte jag. Jag som varit smått irriterad i flera dagar såg en perfekt öppning till att ösa ur mig skiten. Lunch med mina bollplank. Kvinnor som inte flyttar sig en centimeter ens när det blåser orkan. Jag såg framför mig hur våra kaffekoppar och lunchbestick fick trängas bland alla mina ”ah-men-va-faan” och ”ska-det-vara-så-djävla-svårt”.

Men det gick åt helvete. Jag hann inte ens börja fundera på min egen skit innan de hade mutat in alla kvadratcentimetrar av bordet. Det var tydligen någon allmän sur-dag. Jävla kärringar till att ta plats!

 

5 reaktioner på ”Trenne surkärringar

  1. Jojustså. Kärringar kan vara ett elände om det vill sig.
    Och det ville det.
    Fast ditt sällskap var skönt. Riktiga vänner stannar när man är på dåligt humör. Jorå. Och hummar och muttrar och äter otäcka råa fiskar med VARMT sötsurt ris.
    Åh vad jag tycker om dig!

  2. 40krisen

    ähum… surkärring nummer tre lägger sig också härmed i – jag tycker om er! Sköna äckligt fräscha, sura, varma underbara! (fast ett tips är ju att välja annat än skum och rätt äcklig rå fisk… gnället får ju en rivstart redan där liksom…)

  3. Det var då ett jävla tjat om min fisk. Hur skulle det vara om ni la mer energi på era egna matvanor och lät mina vara ifred? Då kanske jag skulle tycka om er lite mer. 😉

  4. det går inte.
    man kan inte tycka om mer eller mindre, lika lite som man kan vara mer eller mindre död.
    I alla fall inte om det handlar om kärlek.
    Man kan bara låta bli att känna mer eller mindre av den.
    Men det spelar liksom ingen roll egentligen eftersom känslor kommer och går. Bara kärleken består.
    🙂

Kommentera

