Min fågelungehand

Standard

Det finns ett område på min kropp som vid beröring, orsakar en lavin av reaktioner. Lungorna fylls av kittlande värme, ögonen fuktas och hjärtat känner sig älskat.

Jag pratar inte om den tunna hud som klär nacke och hals. Inte heller syftar jag de runda kullarna som ser ut att be om uppmärksamhet. Jag pratar inte ens om de dolda nervändarna runt könet.

Nej, det är mina händer jag tänker på. Hur det känns som om någon smeker insidan av min hud är när mina händer landar i värmen hos någon annan.

Hur min sprattlande fågelungehand finner ro i  ett bo flätat av fingrar.

Hur känsliga fingertoppar viskar saker till varandra som munnen inte ens hittat ord för.

3 reaktioner på ”Min fågelungehand

Kommentera

