Kompisar som tigger spö

Standard

Två av mina vänner ligger extra pyrt till just nu. Smockan hänger i luften. Man skulle kunna tro att människor jag kallar vänner är omtänksamma och tänker på mitt bästa, men nej, inte dessa två sadister.

Den första har satt mig på en utmaning som nära nog tar kål på mig. Innan läggdags ikväll måste jag häva ur mig 150 armhävningar. Den klena trösten i detta är att mina armar kommer att kunna svinga till henne rätt bra när hon får det stryk hon förtjänar.

Den andra hotar med att göra hembesök i helgen. Vilket jävla sätt. Har personen inte så pass bra koll på mig att han vet att jag fullständigt avskyr att städa. Ja, och han kommer att säga att det inte alls gör något att det är ostädat. Men, alltså! Det vet väl alla att man inte släpper in någon över tröskeln när svettiga sporttoppar, gamla kvitton och barbiedockor ligger som en snitslad bana runt lägenheten.

Nä, tacka vet jag ovänner. De lägger sig aldrig i. Och inte kommer de förbi heller.

Hm, jag kanske kan riva av en 10-15 armhävningar samtidigt som jag damsuger under sängen…

4 reaktioner på ”Kompisar som tigger spö

  1. Åh, nej. Och jag som ägnade mig åt förstklassig prokrastinering igår. Armhävningarna gjorde jag i morse och städningen har jag lovat att göra i kväll. Men tipp-topp? Det blir till att prioritera skurtrasan framför snuttefilten.

  2. Snällt av tant. Då kommer vi på lördag så.

    (eller kanske tidigare, för jag iddes bara fuskstäda, och upptäcker Micke att det är under hans standard så kanske han vill ta in på annat B&B istället)

Kommentera

