Hat trick

Standard

Ett hatt trick?

Anlitar man mig för jobbsökarcoachning så kan man räkna med positiva resultat. Jag har mycket bra statistik.  75% som konsulterat mig har fått jobb. Och riktigt fina jobb ska tilläggas.  Drömjobb. Och jag räknar kallt med att statistiken går upp till 100% inom kort, när vi håvar in det fjärde toppjobbet.

Så, vad är det jag säger som verkar vara alla tiders då?

Jo, jag säger att det räcker med att de är sig själva så kommer de att få jobbet. För det är faktiskt så enkelt. Det huvudingrediens till att få det jobb man förtjänar är att vara ärlig med vem man är. Ärlig inför sig själv ska tilläggas. Självrannsakan är det bästa bläcket att använda när man ska skiva sitt personliga brev.

För personer som ser till att hålla energierna inom sig har en makalös utstrålning. Näst intill magnetisk. Jag vet vem jag är och är helt ok med det. Jag tar själv ansvar för mina rädslor, min egna ilska och jag har inga ambitioner om att vara perfekt. För jag är klok nog att inse att inga perfekta människor vandrar på denna jord.

Sen kompletterar jag med några småsaker till. Men de kryddorna avslöjar jag inte. De är inlåsta tillsammans med receptet på julmust.

Kommentera

