Para ihop rätt innesko till rätt yrke

Standard

Här kommer en liten klurig tävling. Den går ut på att ni ska para ihop rätt innesko till rätt yrke. Alla korrekta svar vinner ära och berömmelse. Och en snygg t-shirt.

Eller, nej, det är jag för snål för. Ni kan få titta på en bild på en snygg t-shirt. Om ni undrar så är Ove den person jag mest identifierar mig med i Solsidan. Vilken förebild. Och sexig dessutom.

Är det så att ni behöver instruktioner till hur man svarar på tävlingen så är ni för dumma och diskvalificerar er själva.

1. Affärsbiträde A
2. Glädjeflicka
3. Försäkringsmäklare C
4. Biologilärare
5. Apotekare
6. Fotbollshustru F
4 reaktioner på ”Para ihop rätt innesko till rätt yrke

  1. *gnuggar händerna av pusselförtjusning*

    Härligt!

    Då ska vi se, hur är det de brukar säga i Vi I Femman? : -På A svarar vi B och på B kan vi inte!

    Här är min rad;
    1-E
    2-C
    3-B
    4-A
    5-D
    6-F

    Nu ska jag titta länge på t-shirten och önska den var min på riktigt..typ 🙂

  2. Magdalena

    Nä… så här tror jag…
    1 – A – Blir det en vattenläcka är det bara att fortsätta affärerna som vanligt
    2 – F – Vem blir inte glad av ett på så fina skor?
    3 – C – Det gäller att smärtsamt påminnas om att ”jag ljuger för att gott syfte – min lön”
    4 – E – ormskinn. Say no more.
    5 – B – en sorgsko för att apoteket inte längre är det enda apoteket…fast man säger ju knappast att man ska gå till ”Droghandeln”…eller…??
    6 – D – Det gäller att ha praktiskt skor när man ska stå ut alla matchförlängningar som karln vill att man ska se…

    Eller…jag vet inte… Och sen blir allting svart…

  3. Ooo, ni är så duktiga. Men ni har inte helt rätt. Men eftersom jag är tävlingsdomare så kanske jag ändrar spelreglerna efter hand. Kreativitet förtjänar ädla valörer.

  4. Jag säger som Brasse: fel fel fel! Så här är det:

    A biologilärare
    B försäkringsmäklare
    C glädjeflicka
    D apotekare
    E fotbollshustru
    F affärsbiträde

    E’ inte det det bästa svaret?

Kommentera

