Dom här låter du bli!

Standard

En sträng blick!

Det har redan börjat. Min sjuåriga dotter försvinner väldigt gärna in i mina garderober och provar alla min kläder. Ju lyxigare klänning, desto mer snurrar hon. Till och med klackskorna stoppar hon ner sina små fötter i och vinglar fram över vardagsrumsgolvet i något som ska föreställa en modevisning. Jag tycker hon mer ser ut som ett fyllo.

Mina nya armband kommer jag inte att få behålla, det förstår jag ju. I hennes egoistiska värld borde allt som är vackert tillfalla henne. Och glittrande rosa pärlor är inte ens föremål för diskussion. Hon kommer att gå raka vägen med armbanden till sitt rum, och hur många gånger jag än bär tillbaka pärltrasslet till mina domäner så kommer jag ändå aldrig att hitta dem hos mig.

Men jag förstår henne. Jag minns hur konstigt jag tyckte det var med dockblöjorna som mamma förvarade i badrumsskåpet. Varför hon gjorde det kunde jag aldrig begripa. Och varför hon blev så arg när jag försåg mig med blöjor till mina små bebisar är min barndoms största frågetecken.

5 reaktioner på ”Dom här låter du bli!

  1. Det är klart hon frågar. Men jag märker aldrig vad jag svarar ”ja” på. Och anledningen till det är antingen att hon frågar så sött att jag förälskar mig och bara sitter och flinat fånigt resten av kvällen. Eller så svara jag ”ja” bara för att bli av med henne.

Kommentera

